Reflections on the evaluation processes of stricto sensu teaching: challenges for the nursing

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19175/recom.v12i0.3639

Keywords:

Pesquisa, Pesquisa em Enfermagem, Ensino em Enfermagem, Enfermagem.

Abstract

Objective: to reflect on the evaluation process of stricto sensu teaching in nursing by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel. Method: theoretical reflection study elaborated from teaching experiences and evaluation processes of stricto sensu teaching in nursing. Results: in nursing, scientific production is considered an essential factor for its development and consolidation as a discipline. Research needs to be focused on relevant problems in the work process, with a view to good practices and quality of care and considering the real transformations that have occurred in the care and health production scenarios. Conclusion: there is a need to strengthen nursing education that ensures its social relevance, the enhancement of scientific, ethical and pedagogical skills, with a view to training masters and doctors with critical-reflective capacity, protagonists and creatives, to produce knowledge and technologies that meet the demands of communities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Daniela Savi Geremia, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)

Daniela Savi Geremia Graduação em enfermagem Doutora em saúde coletiva Docente na Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS) daniela.geremia@uffs.edu.br Orcid: 0000-0003-2259-7429

Carine Vendruscolo, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Graduação em enfermagem, Doutora em Enfermagem, Professora Adjunta da graduação em Enfermagem e do Mestrado Profissional em Enfermagem na Atenção Primária à Saúde da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). E-mail: carine.vendruscolo@udesc.br http://orcid.org/0000-0002-5163-4789

Maíra Rossetto, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)

Graduação em enfermagem Doutora em Enfermagem Docente na UFFS

Eleine Maestri, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)

Graduação em enfermagem Doutora em Enfermagem Docente na UFFS

Jeane Barros de Souza, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)

Graduação em enfermagem Doutora em Ciências Docente na UFFS

Júlia Valéria de Oliveira Vargas Bitencourte, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)

Graduação em enfermagem Doutora em Ciências Docente na UFFS

Published

2022-11-09

How to Cite

Savi Geremia, D., Vendruscolo, C., Rossetto, M., Maestri, E., Barros de Souza, J., & de Oliveira Vargas Bitencourte, J. V. (2022). Reflections on the evaluation processes of stricto sensu teaching: challenges for the nursing. Revista De Enfermagem Do Centro-Oeste Mineiro, 12. https://doi.org/10.19175/recom.v12i0.3639

Issue

Section

Reflexão Teórica